Веселівська районна рада
Веселівський район, Запорізька область

Не маємо права стояти осторонь змін

Переглядів: 265

З січня 2015 року, у зв’язку з прийняттям змін до Бюджетного, Податкового кодексів та інших законодавчих актів України, органи місцевого самоврядування працюють за новою бюджетно-фінансовою політикою. Реформа децентралізації не оминула Веселівський район. Та більше – наш район один з перших в області та України розпочали її практичну реалізацію. Яка вона, задекларована і реальна децентралізація влади, що дає вона громадам району? Про це – мова із головою Веселівської районної ради Віктором Масаловим.

 

 

– Як Ви оцінюєте рух реформи децентралізації в районі, чи існують в цьому питанні конфлікти на місцевому рівні?

– В районі питання децентралізації проходило дуже спірно. Спочатку нам запропонували створити дві ОТГ – Веселівську селищну і Чкаловську сільську. Далі виникли думки щодо створення третьої, Новоуспенівської ОТГ. Взагалі вважаю, що процес децентралізації затягнувся. Слід було би протягом року провести роз'яснення і слухання з мешканцями, врахувати їх думки, створити громади і з 2017 року люди жили б вже в інших умовах.

Приємно відзначити, що однією з перших утворених об’єднаних громад в Запорізькій області є громада нашого району – Веселівська. І це не випадково, адже кому, як не центру території, бути в авангарді змін. Нині ця громада успішно розвивається.

Конфліктних позицій не бачу. Просто треба взяти на себе відповідальність і прийняти остаточне рішення.

 

– Чому громади Веселівщини не пішли разом шляхом створення ще у 2015 році?

– Просто не допрацювали, як на мене  – всі потроху. Можливо, не вистачило віри в свої сили і здорового авантюризму. Звичайно, переосмислення пріоритетів в економічно-соціальному розвитку території та сприйнятті змін, що пропонуються державою, потребує часу й зусиль.

Зрозуміло одне: громада має бути спроможною, а спроможність полягає в людях, територіях і можливостях. Районна рада, її депутатський корпус, спільно з селищною та сільськими радами, районною державною адміністрацією намагалася постійно забезпечувати нормальну життєдіяльність громад, шукати шляхи для вирішення усіх поточних проблем.

Чи ми в районі не вміємо працювати із інвестиційними проектами? Чи не можемо згуртувати громаду на вирішення місцевих проблем? Вміємо і можемо!

Всі території Веселіщини мають позитивний досвід реалізації інфраструктурних та інвестиційних проектів, залучення власних коштів і фінансового ресурсу держави – фонду регіонального розвитку, субвенції з Державного бюджету на соціально-економічний розвиток окремих територій, а також європейських коштів за програмами розвитку ЕС/ПРООН. Під егідою та за сприяння районної ради на кожній території є конкретні приклади змін в житті – реконструйовані школи і дитсадки, амбулаторії і ФАПи, дороги, водо- і газопроводи, лінії вуличного освітлення та багато-багато інших добрих справ для селян. Головне, що жителі сіл району в кожному такому проекті – безпосередні учасники вирішення болючих проблем свого ж населеного пункту.

 

– То якщо місцеве самоврядування це робить вже не перший рік, навіщо ж об’єднуватись в громади?

– Запит на позитивні зміни в суспільстві давно вже визрів, є реальний механізм – реформа децентралізації – для впровадження цих змін. Реформи – це завжди складно, але не маємо права стояти осторонь змін. Вони відбудуться з нами чи без нас.

З об’єднанням громада отримує нові фінансові можливості для реалізації планів – більш широкі й більш масштабні не лише з державою, а і з міжнародними організаціями та їх інвестиційними можливостями. Але, звісно, розвиток потрібно рухати, а не чекати. Громади мають бути готовими запропонувати партнерам зустрічні пропозиції або ж хоча б інвестиційні майданчики. І не просто усні заяви, а задокументовані на папері наміри і плани.

Об’днання дає можливість нашим селянам жити по-новому. Бо місцеві проблеми бистріше й ефективніше вирішувати на місцевому рівні, а не чекати рішення згори. Тобто, хочете жити краще – плануйте, працюйте, розвивайте самі свою громаду і територію так, як ви того бажаєте. Ніхто не прийде і нічого за вас не зробить. Як приклад- розвиток Веселівської об'єднаної теріторіальної громади. Я думаю, що всі наглядно бачать, як на очах, змінюється інфраструктура сіл громади. І це все протягом дуже короткого часу.  

 

– Передача повноважень на місця вимагатиме відповідної підготовки не лише сільських голів, а й депутатського корпусу сільської ради...

– Сучасний світ і інтенсивний його розвиток взагалі вимагає від кожного державного службовця і посадової особи місцевого самоврядування відповідної освіти, комунікабельності, креативності і самовідданості. А сільський голова об’єднаної громади має бути її лідером, генератором нових ідей, людиною освіченою і далекоглядною, щоб міг забезпечити громаді сталий розвиток, керуючись законодавством. У народі кажуть, що лише добрі справи на користь громади роблять людину шанованою та потрібною рідному селу. Від сільського голови багато що залежить, але коли навколо нього гуртуються люди – ефект значно кращий.

Маючи значний управлінський досвід, особисто для себе визначив одне – професійність дієвіше за лояльність, а команда однодумців ефективніша за купку випадкових людей у владі. Взагалі, формування якісного складу органів управління громадою залежить тільки від свідомого, прозорого і чесного вибору кожного жителя громади. Як на мене, об’єднаній громаді мають стати в нагоді і люди, у яких за плечима великий і успішний досвід керівної й організаторської роботи, і звичайно ж, молодь – талановита, розумна і завзята, здатна сьогодні звернути гори,  але якій досвіду поки ще бракує.

Тільки такий підхід забезпечить створення сприятливого життєвого середовища територіальної громади, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання мешканцям якісних та доступних публічних послуг. Повторюся, але тільки від жителів залежить якість їхнього життя.

– Дякую за змістовні відповіді.

« повернутися до списку новин